Patronat Fundacji dla Studenckiego Koła Naukowego „Elementarni”
Projekt „ODCOVIDOWANI”
Od 20 kwietnia do 30 czerwca 2023 roku Fundacja objęła patronatem projekty Studenckiego Koła Naukowego „Elementarni”. Pierwszy z nich, zatytułowany „ODCOVIDOWANI – integracja przedszkolnej społeczności”, miał na celu poprawę relacji międzyludzkich zakłóconych przez pandemię COVID-19. Aby to osiągnąć, zorganizowano warsztaty dla dzieci w wieku przedszkolnym. Łącznie w czterech spotkaniach uczestniczyło 160 dzieci. Warsztaty odbyły się na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego oraz w Centrum Hakuna Matata.
Projekt „Nauczycielskie transgresje we wczesnej edukacji – twórczość osobista i jej społeczne oddziaływanie we współczesnym świecie”
Drugi projekt nosił tytuł „Nauczycielskie transgresje we wczesnej edukacji – twórczość osobista i jej społeczne oddziaływanie we współczesnym świecie”. Jego celem było przedstawienie studentom innowacyjnych aktywności o charakterze transgresyjnym. W ramach projektu zorganizowano wykłady i warsztaty, które praktycznie ukazywały, czym są twórcze transgresje w pracy nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Studenci mieli okazję poznać nowatorskie metody pracy, które mogą zastosować w przyszłej karierze zawodowej.
Podsumowanie
Oba projekty przyczyniły się do wzbogacenia doświadczeń zarówno dzieci, jak i studentów. Dzieci uczestniczące w warsztatach mogły rozwijać swoje umiejętności społeczne oraz kreatywność. Studenci natomiast zdobyli praktyczną wiedzę na temat innowacyjnych metod nauczania. Współpraca z Fundacją umożliwiła realizację tych wartościowych inicjatyw, które pozytywnie wpłynęły na lokalną społeczność.
W podsumowaniu, patronat Fundacji nad projektami Studenckiego Koła Naukowego „Elementarni” w okresie od kwietnia do czerwca 2023 roku zaowocował realizacją dwóch istotnych inicjatyw. Pierwsza z nich skupiła się na integracji przedszkolnej społeczności po doświadczeniach pandemii COVID-19. Druga natomiast dostarczyła studentom wiedzy na temat twórczych transgresji w edukacji wczesnoszkolnej. Obie inicjatywy wniosły znaczący wkład w rozwój uczestników oraz wzbogaciły ich kompetencje.